Re: dotyczy kabli do dysków zewnętrznych usb 2.5 cala

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu 21 May 2009 - 08:32:09 MET DST

"KILu" napisał:

> Nie mierzylem (bo nie bardzo mam jak), nie wiem. ;/

U nas w firmie były przeprowadzane pomiary poziomu zakłóceń (co prawda nie
na przewodzie USB a na kablu w którym transmitowane były sygnały z czujników
temperatury długości ok. 3 m.) i wyszło na to, że sam koralik zapięty na
kablu w niewielkim stopniu owe zakłócenia zmniejsza. Znacznie skuteczniejsze
są dławiki (kilka zwojów na pierścieniu ferrytowym) na wejściu toru
pomiarowego. Tak więc jeśli ów ferryt jest tylko zapięty na kablu
przechodzącym przez ów koralik na wprost, to IMHO przy stosunkowo krótkim
kablu USB nie ma to praktycznie znaczenia. Natomiast jeśli korzystamy z
gniazd USB na panelu przednim, to warto przewody wewnętrzne nawinąć na
pierścień ferrytowy o takiej średnicy, aby wyszły ze 4 zwoje. Tak mi się
wydaje, zresztą chyba w jakiejś obudowie widziałem taki patent.

JoteR