Re: Termometr

Autor: Gejzero <gejzer__at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 20 May 2009 - 15:06:01 MET DST

BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote:

> Jak masz tam dostępny port com (lub usb) to szukaj pod hasłem DS18b20,
> DS9097, DS9490 (
> http://www.hobby-boards.com/catalog/product_info.php?products_id=1503
> ), ds2490 itd - interfejs dallasa/maxima 1wire do (między innymi)
> czujników temperatury 18b20, 18s20, których możesz na jednym
> interfejsie podłączyć wiele, są dość dokładne i cyfrowe. Obsługa pod
> większością systemów conajmniej bezproblemowa, a w linuksach 2.6.x
> wręcz piękna (jak się wkompiluje w jądro 1wfilesystem).

Ja mam coś takiego
http://www.allegro.pl/item634993738_modul_interfejsu_1wire_na_usb_chipset_ds2490_fv.html

i do tego skompilowałem OWFS, śmiga jak złotko, oczywiście do tego modułu
dołączyłem DS18b20.

Wczesniej bawiłem się z interfejsem podłaczanym do COMa ale stwierdzilem że
USB jest znacznie "profesjonalniejsze" :)

Pozdrawiam

Gejzero