Częstotliwość a obciążenie.

Autor: Karol Y <karolyyy_at_o2.pl>
Data: Sat 16 May 2009 - 17:31:24 MET DST

Witam, tak z ciekawości mi przyszło do głowy. W programie RightMark CPU
Clock Utility, jest opcja zmiany częstotłiwości procesora do potrzeb. O
co chodzi. Ustawiamy stany możliwe stany które ma przyjmować (u mnie to
od 1,2GHz do 2,4 GHz z wszystkimi różniącymi się o 200Mhz pomiędzy).
Program tak ustawia częstotliwość, żeby użycie procesora było <= danemy
procentowi.

I tak się zastanawiam. Mniej prądu potrzebuje procesor obciążony 100%,
ale z zegarem ustawionym 1,2GHz, czy obciążony w 50%, ale ustawiony na
2,4GHz. Wiem że różnice tutaj mogą być minimalne, ale tak czysto
teoretycznie mnie to zainteresowało.

--
Mateusz Bogusz