Re: Intel C2D E6300 - problem z taktowaniem

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 15 May 2009 - 16:47:28 MET DST

On Fri, 15 May 2009 16:34:06 +0200, "doom3" <doom3mk@o2.pl> wrote:

>Zboczenie zawodowe w moim przypadku... choc chyba niekoniecznie, czasem na
>roznych konfiguracjach wlaczenie oszczedzania energii na procku bylo
>przyczyna bsod na windowsie, freezow lub innych brzydkich objawow...
>szczegolnie w aplikacjach wymagajacych bardzo precyzyjnych / obciazajacych
>maksymalnie procesorek obliczen np: floding home, reenkodowanie filmow
>(gdzie czasami przy wlaczonych funkcjach oszczedzania energii robil sie
>desynch obrazu ze sciezka audio).

Ja jakieś pół roku temu walczyłem na jednej z uczelni z klastrem
obliczeniowym opartym na maszynach które miały po 4 sztuki
4-rdzeniowych Phenomów. Maszyny dziąłały pod SuSe Po zestawieniu
klastar i konfiguracji softu co chwila wywalały sie obliczenia gdzy
robiło sieich na pewein czas mniej. Producenci oprogramowania do
zarządzania klastrem i do samych obliczeń nie byli w stanie
pomóc.Dopiero po paru konsultacjach okazało się że przy mniejszym
obciązeniu te procesory zwalniały taktowanie co zdecydowanei nie
podobało się softowi liczącemu. Ostatecznie programowo trzeba było
pracę procesorów z nominalną prekością - inaczej system nie chciał
stabilnie pracować. Trochę za prąd płacą: 10 node-ów po 4 procki po 4
rdzenie - razem 160 rdzeni i wszytko chodzące non-stop w stresie.

Zdrówko