Re: Intel C2D E6300 - problem z taktowaniem

Autor: Rafal M <rafal.markiewicz_at_gmail.com>
Data: Fri 15 May 2009 - 16:26:57 MET DST

On 15 Maj, 16:07, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:

> Ale dlaczego? Tylko po to by ciągle pokazywał swoją nominalną
> częstotliwość, równocześnie bez sensu grzejąc się w spoczynku? Niech
> będzie włączone, tak ma być! Procesor nie obciążony ma zwalniać,
> zmniejszając pobór prądu i wydzielanie ciepła, i nie ma tu nic dziwnego
> że w spoczynku chodzi wolniej i to pokazują programy.

Ok i sie wyjasnilo :)
Taktowanie zle w BIOSie bylo ustawione. Bylo na x6, a nominalne dla
tego procka jest x7.
Przy x6 wlaczylem CPU-Z i nie zaleznie od ociazenia zawsze bylo
1600Mhz.

Zmienilem w BIOSie mnoznik na ten nominalny x7 i juz jest ok. Przy
idle CPU-Z wskazuje 1600Mhz, ale jak go tylko obciaze (ja sprawdzalem
robiac stress test Orhionem) to odrazu mnoznik skacze na x7 i jest
1866Mhz.

Czyli teraz po zmianie mnoznika jest ok - na luzie jest 1600Mhz, w
stresie 1866Mhz.

Heh, ponad 2 lata PCet mial mnoznik na sztywno ustawiony x6 i sie
nawet nie zorientowalem ;)

Pozdrawiam
Rafal