Re: Zakup karty d¼wiêkowej

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Wed 13 May 2009 - 08:27:11 MET DST

> aktualnie posiadam SB LIVE 5.1 SB0220 i do tego g³o¶niki 2.0 Genius
> Jak± kartê d¼wiêkow± polecacie tak, ¿eby poprawiæ jako¶æ d¼wiêku?

Moim skromnym zdaniem - nie zmnieniaj karty, tylko glosniki. Powaznie.

Live 5.1 moze i jest stary, moze i nie najlepszy, ale i tak smiem watpic,
czy w domowych warunkach w slepym tescie i z wymienionymi przez
Ciebie glosnikami bedziesz potrafil go odroznic od Audigy.
Zwlaszcza, jesli sluchasz muzyki z plikow stratnie kompresowanych.

Jesli koniecznie chcesz zmieniac i moze to byc karta z drugiej reki,
to poszukaj moze testow kart opartych o chipy Cirrus'a "CrystalSound".
Osobiscie mam XFire od Terratec'a i sobie chwale (jesli pominac
maly zonk w sterownikach pod Win, ale ten nie dotyczy ani
stabilnosci ani jakosci dzwieku).

Ze starych konstrukcji wart polecenia jest jeszcze ICEnsemble
(jesli dobrze pamietam nazwe, pozniej uklad sprzedawany byl
przez VIA).

Aha - i cokolwiek bys nie kupowal - upewnij sie jakie producent
wpakowal tam przetworniki D/A. Bywa z tym bardzo roznie.

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
A i tak GUS Rulez! :P