Re: Parę pytań odnośnie uszkodzonej płyty

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Sat 09 May 2009 - 00:44:28 MET DST

> - może lepiej podłączać na wylączonym komputerze?
>
> - a jak sprawa ma się gdy zastosujemy hp-usb?
> wtedy ewentualna elektrostatyka załatwi hub, a nie płytę, prawda?

ja zawsze trzymam się obudowy albo jak jestem w domu ściągam kapcie, dotykam
bolca w listwie i dopiero wtedy manipuluje przy komputerze. Jeszcze lepiej
założyć sobie bransoletę uziemiającą ale troche to niewygodne. niepewne
urządzenia usb testuje na starym kompie z P4 który ma dodatkową kartę USB na
pci. Wtedy są małe straty jak coś szlag trafi. Hub też jest dobrym pomysłem,
najlepiej aktywny z własnym zasilaniem tak by nie obciążać płyty oczywiście
sprawdzony i dobrej firmy bo pełno kiepskiej chińszczyzny która tylko
szkodzi. Hub bierze na siebie ewentualne ładunki i zwarcia przez co
zmniejsza się ryzyko.