pytanie o dysk zewnętrzny zasilany przez USB

Autor: mario <xyz_at_gmail.com>
Data: Wed 06 May 2009 - 17:00:00 MET DST

Witam grupowiczów,

chciałbym kupić dysk zewnętrzny zasilany przez USB tzn. bez zasilacza, z
jednym kabelkiem.
Przykładowo: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=619582921
 czy
http://www.allegro.pl/item617983098_dysk_zewnetrzny_verbatim_320_gb_320gb_zas_usb.html
Mały, zgrabny, pojemny i wygodny w uzyciu - przynajmniej tak to wygląda.

Czy ktoś z Was ma taki dysk? Jak się sprawdza w codziennym uzytkowaniu?
Z założenia ma mi służyć jako przechowalnia plików, kopia zapasowa,
podłączany
kilka razy w tygodniu. Taki duży pendrive.

Kiedyś tzn. ze 3-4 lata temu miałem podobny dysk, zasilany z sieci ale nie
wspominam go najlepiej
z tego wzgledu że był dość wolny, samo podłączenie było kłopotliwe (kabel
USB + zasilacz z krótkim
kablem + przedłużacz) no i był głośny tzn. obracał się non stop - nie ważne
czy pracował czy nie,
 przez co też szybko się nagrzewał.

Ja to teraz wyglada? czy te dyski jak dawniej "chodzą" non stop?

Bede wdzięczny za jakieś info.

Pozdrawiam