Re: Gdzie kupic pamieci do IBM x335?

Autor: Grzegorz Krukowski <registered.user_at_op.pl>
Data: Mon 04 May 2009 - 15:36:04 MET DST

On Mon, 04 May 2009 15:17:41 +0200, karol <karol@kot.pl> wrote:

>Pamietajcie, ze ten sprzet to jest juz archazim i nikt mnie nie
>przekona, ze 1500 za 4 GB w tym przypadku to dobra cena, co nie znaczy
>ze tanszy zakup moze byc w ogole mozliwy.
Tylko, że szukasz sprzętu, który, kiedy był produkowany, już był sporo
droższy od masówki, do tego nie jest go dużo na rynku. Masz więc małą
podaż która winduje cenę. Do tego takiego sprzętu nie kupował/używał
nikt w domu, kupowały to firmy tak więc koszt nie grał takiej roli. A
jeżeli firma ma taki sprzęt, sprawny, chodzące na nim oprogrmowanie
kosztujące wiaderko dolarów, to jak myślisz - długo się będzie
zastanawiała czy kupić kostkę pamięci za 1500 czy wywalić jedno
wiaderko dolarów na nowy serwer, drugie na system do niego a trzecie
na dostosowanie softu?

Mam wrażenie, że kupując tego IBM nie byłeś świadomy tej reszty
wydatków - do serwerów większość elementów może być nietypowa i
kosztować małe wiaderko złotówek. Jeżeli szukałeś taniego a
niezawodnego kompa to trzeba było szukać ,,normalnego'' markowego
składaka a nie spec-serwera, lub mieć trochę zaskórniaków na
niespodziewane wydatki.

--
Grzegorz Krukowski