Re: Zamulony hdd ?

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Sat 02 May 2009 - 14:06:44 MET DST

Dnia Sat, 2 May 2009 12:29:23 +0200, ra9om1ak napisał(a):

> Hmmm...mam 2 dyski. Patrze w managera, jest tak. Podstawowy kanal IDE -
> urzadzenie glowne, ultra dma tryb 5 (biezacy tryb transferu), tryb
> transferu - DMA jezeli dostepne, a w urzadzeniu podrzednym - biezacy tryb
> transferu -Tryb PIO. Identycznie jest w pomocnicznym kanale IDE. Zmiany
> tego nic nie daja.

Ustal który dysk jest reprezentowany przez które urządzenie :) Masz dwa
kanały IDE i w każdym urządzenie główne (master) i podrzędne (slave). Z
reguły dyski hdd są dawane na master a napędy optyczne na slave, ale bywa
inaczej. Sprawdź jak są zazworkowane dyski hdd i napędy optyczne i na
której taśmie (wejsciu IDE) są podłączone. To powinno ci dać orientację
które urządzenie powinno być w wysokim trybie transferu. Oczywiście, przede
wszystkim dysk z partycją syatemową no i drugi dysk z danymi. Windows XP ma
taki ficzer że po kilku przypadkach (6?) butowania zakończonego błędnie pod
rząd przełącza dyski w tryb PIO co skutkuje dramatycznym spowolnieniem
kompa. Tryby transferu napędów optycznych są mniej istotne.
Powinieneś jednak zacząć od tępienia wirusów.

--
Jacek