Re: Przesyłanieplików przez IrDA między dwoma komputerami

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu 30 Apr 2009 - 13:37:39 MET DST

"G Nowak" napisał:

> Pytanie tylko po co skoro IrDA ma tak zawrotny transfer, ze mozna
> w tym czasie pojechac na wczasy i wrocic a do transferu uzyc pen-drive'a
> ;)

W czasach, kiedy IrDA była obowiązkowym wyposażeniem komputerów przenośnych
a i w desktopach była dość popularna, o pendrivach nikt jeszcze nie słyszał
a telefon służył do dzwonienia po 3 zł/min. a nie do przesyłania tapetek ;-)
Poza tym, w moim wiekowym IBM-ie owa podczerwień ponoć wyciągała 4 Mb/s,
więc teoretycznie nie było tak źle. W praktyce zestawiłem kiedyś z
ciekawości połączenie peer-to-peer między dwoma pecetami wyposażonymi w
szeregowe IrDA i Win98SE - przypominało to stare czasy z DOS-owym NC i jego
połączeniem via COM@9600 ;-)

JoteR