Re: Przesyłanieplików przez IrDA między dwoma komputerami

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu 30 Apr 2009 - 09:57:18 MET DST

<spam@mailinator.com> napisał:

> Bo z tego co zauważyłem IrDA, w przeciwienstwie do BT w kompie,
> jeśli chodzi o łączność z telefonem, działa w sposób bierny, tzn. że
> zarówno przy odbieraniu jak i wysyłaniu plików, to zawsze telefon musi
> pierwszy zainicjować połączenie (uaktywnienie portu IR w w telefonie
> w przypadku odbierania plików)

Uaktywnienie portu IrDA w telefonie to jeszcze nie jest zainicjowanie
połączenia ;-)
W przypadku systemu Windows to jego oprogramowanie systemowe maca otoczenie,
wyszukując urządzenia podczerwieni, w małej Windzie AFAIR było to domyślnie
co 3 sekundy, w XP jest to trochę wykastrowane.

> Zatem 2 komputery z IrDA nie będą się widziały przy pomocy standardowych
> sterowników.

Bedą się "widziały" (cokolwiek to oznacza), reszta zależy od systemu
operacyjnego. Duża Winda ma co prawda trochę okrojony protokół IrDA w
porównaniu do Win98SE (tam można było zestawić sieć peer-to-peer), ale pliki
nadal można przesyłać między komputerami bez dodatkowego oprogramowania.

JoteR