Re: Polski IBM już jest - zagadka

Autor: Kacper Pleszkun <kacple_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 29 Apr 2009 - 17:46:16 MET DST

Dnia Wed, 29 Apr 2009 13:15:39 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> Hmmmm... ZTCP to chyba ATARI 800XL miał obłsugę stacji dyskietek
> wbuodwaną w POKEY-a. Teoretycznie chyba 8 a praktycznie do 4.

Nie. Pokey służył jedynie do obsługi łącza szeregowego (
http://pl.wikipedia.org/wiki/POKEY ), obsługa stacji była programowa. Ale
stacja dyskietek do Atari (do C64 zresztą rownież) zawierała nie tylko
kontroler napędu, ale praktycznie drugi komputer, z własną pamięcią,
procesorem i kontrolerem łącza szeregowego - stąd zaporowe wręcz ceny
takich urządzeń. Dla przykładu: CA2001, którą miałem w dawnych czasach
zawierała procesor Z80 (z zegarem 4MHz), 4kB ROMu i 2kB RAMu (a
zdeasemblowany wydruk jej ROMu zajmował 32 strony składanki - BTDT :-) ).

Większość DOSów Atari z którymi się stykałem nie miała problemu z obsługą 8
stacji dyskietek (ale kto w tamtych czasach miał więcej niż jedną, góra
dwie?). Za to stacje dyskietek zwykle miały możliwośc ustawienia numeru
urządzenia w zakresie zaledwie 1-4 (np. najbardziej chyba znana stacja
1050).

> Zdrówko

Kacper