Re: plyta glowna z wbudowanym modemem telefonicznym

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 29 Apr 2009 - 10:09:19 MET DST

On Tue, 28 Apr 2009 22:15:52 +0200, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

>Ale będące aktualnie w sprzedaży? To chyba tylko jakieś stare leżaki
>magazynowe lub z drugiej ręki, w desktopach już tego się nie spotyka,
>prędzej jeszcze w jakichś laptopach, o przepraszam - notebookach, o pardon -
>komputerach przenośnych ;->
>Kilkukrotnie spotykałem też opcje dotyczące "onboard modem" w BIOS-ach płyt,
>które bynajmniej w modem wyposażone nie były, co sugerowało istnienie
>odmiany z wbudowanym modemem. Ale to było dosyć dawno.
>Natomiast były płyty ze złączem AMR do podłaczenia dedykowanego modemu
>wewnętrznego.

Tylko że taki modem na złączu AMR to jak modem na ISA czy PCI. I
problem większy bo te na AMR wymagały ZTCP sterowników a na ISA/PCI to
właściwie była kwestia odpowiedniego ustawienia COM-a w sofcie. A oba
rozwiązania to i tak dodatkowa karta.

>Ta wygląda, jakby miała coś takiego:
>http://www.motherboard.cz/mb/amptron/PM-586LMR.htm
>Ale to tylko jako historyczny przykład, bo pod śp. Socket-7 ;-)

Ja miałem jakiegoś Asusa pod socket 939 tyle że modem cały żywot płyty
przeleżał w szafie jako niepotrzebny. W sumie to zastanawiam sie po co
autorowi wątku w komputerze stacjonarnym modem wbudowany w płytę.

Zdrówko