Płyta główna - luźne gniazdo procesora?

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Tue 28 Apr 2009 - 09:30:18 MET DST

Wygląda na to, że gniazdo procesora w płycie głównej się poluzowało,
bądź trafił się zimny lut (ale po takim czasie?).
Płyta główna to http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-k8nxp-9.html
ma około 4 lat.
Objaw jest taki, że komputer czasem uruchomi się normalnie, czasem nie,
czasem nie wykryje karty grafiki, czasem zatrzyma się na wykrywaniu
napędów, a czasem po włączeniu komputera resetuje się ciągle. Pomaga
złapanie za radiator procesora i dociśnięcie go, bądź odgięcie w którąś
stronę. Miał ktoś może już taki przypadek? Bo miałem podobny - u kolegi
płyta główna nie chciała działać, jak była włożona do obudowy pionowo,
po położeniu jej poziomo wyciągniętej i poruszaniu radiatorem procesora,
powodowało, że potrafiła normalnie funkcjonować.
A może w takim wypadku winny jest procesor? Poradzicie coś? Ja tymczasem
spróbuję od kogoś pożyczyć płytę główną i przetestować.