Re: Problem z przywracaniem Visty po zmianie rozmiaru partycji systemowej.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 26 Apr 2009 - 09:01:07 MET DST

Dnia Sat, 25 Apr 2009 23:16:52 -0700 (PDT), mr.mrrrr@gmail.com
napisał(a):

> Rzeczywiście, coś mi się pokręciło. Zmieniłem zatem partycje na NTFS,
> ale VRC dalej rzuca errorem 403.

Wiesz co - może zainteresuj się programem Testdisk
http://www.cgsecurity.org/ albo BootIt http://www.terabyteunlimited.com
. Oba pozwalają na podgląd partycji NTFS spod hmmm "DOS-a", bez
uruchamiania systemu. Oba wykrywają błędy geometrii dysku i pozwalają na
zmianę typu partycji w MBR dysku. Ten pierwszy pozwala ponadto na
odtworzenie bootsektora partycji z kopii zapasowej (w przypadku NTFS
będzie to ostatni sektor partycji).

Po prostu strasznie zamieszałeś i nawet nie chcę wnikać, co i czym
robiłeś. Idea jest prosta - dotąd szlifujesz geometrię dysku, ustawienia
partycji, jej bootsektor, aż jej struktura stanie się czytelna.

A programy operujące spod systemu sobie odpuść.

Aha, odnośnie geometrii dysku: BIOS odczytuje ją sobie z pierwszej
partycji podstawowej i na niej opierają się później wszystkie programy i
system operacyjny. Co jest dość nieprzyjemne, gdyż większość programów
partycjonujących dla Windows tworzy partycje w geometrii 254/63/xxx,
natomiast programy dla Linuksa często korzystają z geometrii 240/63/xxx.
Jeśli więc zdarzy Ci się partycjonować spod Linuksa takim niedorobionym
narzędziem, to dysk się rozjedzie, a partycje będą miały złe wpisy w
bootsektorach, bo zostały stworzone w innej geometrii niż aktualnie
użyta w tablicy partycji.