Problem z przywracaniem Visty po zmianie rozmiaru partycji systemowej.

Autor: <mr.mrrrr_at_gmail.com>
Data: Sat 25 Apr 2009 - 19:40:14 MET DST

Cześć,

mam laptopa VAIO FW 21e i taki problem.

Jakie partycje miałem na dysku: (dysk SATA)

- sda1 : partycja z danymi do przywracania systemu (Rrecovery od
Sony),
- sda2 : partycja, na której była Vista (FAT32),
- sda3 : partycja z jakimiś plikami (NTFS),
- sda4 : partycja z jakimiś plikami (FAT32),
- sda5 : partycja na linuksa (swap),
- sda6 : partycja na linuksa (ext3),
- sda7 : partycja na linuksa (ext3),
- sda8 : partycja na linuksa (ext3),

Chciałem zainstalować Leoparda i w związku z tym zmieniłem rozmiar
partycji sda2 (Vista) z około 50GB na 40GB, a ze zwolnionego miejsca
chciałem utworzyć partycję FAT32. Robiłem to programem Paragon
Partition Manager pod Vistą. Niestety coś się nie powiodło (czarny
ekran) i byłem zmuszony uruchomić ponownie laptopa. Komputer
oczywiście nie wystartował sypiąc komunikatem w stylu "Uruchom
komputer z płyty ratunkowej systemu Vista".
- Odpaliłem komputer z Hiren's Boot CD (v. 9.8),
- uruchomiłem program Paragon, który wykrył jakieś niedokończone
zadanie. Ukończył je z tym że, zamiast dwóch partycji (zmniejszonej
sda2 i nowej) miałem jeden wolny obszar 50GB, czyli wychodzi na to, że
usunął mi całą partycję sda2.

I tutaj zaczyna się moja przygoda z Vaio Recovery Center.

- Uruchomiłem komputer z płyty ratunkowej, wybierałem: "Restore C
Drive" -> ... -> OK. po czym dostałem komunikat, że moja partycja C
jest za mała, lub nie istnieje.
- Wróciłem na Hiren's Boot CD i Paragona, utworzyłem partycje FAT32 na
wolnym miejscu (nadałem jej chyba nawet taki sam label jak miała przed
problemami) i ustawiłem ją na nieaktywną.
- W Vaio Recovery Center (VRC) dostałem ten sam komunikat co wcześniej
czyli "Your C: drive is to small or may not exist. Click OK to return
to the Vaio Recovery Center main menu. From the menu select "Restore
Complete System" to perform a complete system recovery".
- Za pomocą Paragona partycję ustawiłem na aktywną.
- Wtedy w VRC dostałem (przy próbie "Restore C Drive") najpierw
okienko z napisem "Error 414" a następnie komunikat taki jak wcześniej
tylko już bez tej części "Your C: drive is to small or may not exist".
Zdziwiło mnie, że uruchamiając Partition Magic z Hiren's Bot CD
zamiast dysku mam napis "error #108", dlatego pomyślałem, że coś jest
namieszane w MBR'rze.
- Uruchomiłem Partition Table Doctor, który już na początku wykrył
jakieś nieprawidłowości w tablicy partycji, po czym zaproponował jej
przywrócenie.

Po tej czynności zostały mi partycje:

- wolne miejsce zamiast partycji Recovery i partycji z Vistą
- partycja z jakimiś plikami (NTFS)
- partycja z jakimiś plikami (FAT32)
- wolne miejsce zamiast partycji na linuksa (ale to tylko dlatego, że
sam je wykasowałem)

Z całego wolnego miejsca z przodu dysku utworzyłem partycję FAT32 i
czy ustawie ją na aktywną, czy na nieaktywną to w VRC dostaje okienko
"error 403" i nic więcej. Partition Magic już normalnie odczytuje
partycje z dysku (nie ma komunikatu "error #108").

Nie mam już pomysłu co zrobić. Za wszystkie wskazówki będę wdzięczny.

Dodam jeszcze, że zależy mi tylko na tych dwóch partycjach, które
pozostały i w związku z tym na razie "Restore Complete System" nie
wchodzi w grę.

Pozdrawiam.