apgrejd komputera, jaki procesor dla Asus A8R32-MVP Deluxe ?

Autor: razor <razorjack_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 22 Apr 2009 - 11:24:07 MET DST

Witam!

pracuję teraz na kompie:
Asus A8R32-MVP Deluxe
Athlon 64 X2 3800+ (2GHz)
Radeon 1900XTX
2GB RAMu
Corsair 650W

chcę go trochę przyśpieszyć (praca z grafiką), ale na razie nie chce wydawać
nie wiadomo ile kasy, pierwsze co pomyślałem to procesor.
Zmieniać na Core2Duo chyba nie ma sensu. Przejście na Core I7/I5 to też sporo
kasy. Może zatem zmienić jedynie procesor na szybszego Athlona ?
Czy z tą płytą zadziała Athlon 64 X2 6000 lub 6400 ? albo nowe Athlony 64 X2
7750 ?
(potem pomyślę nad zmianą karty graficznej)
Czy w ogóle zmiana procesora ma sens ? według różnych benchmarków, które
znalazłem wynika że 6400+/7750 są szybsze o 40-60% - więc chyba warto ?
te nowsze Athlony X2 w 65nm ponoć nie są takie dobre jak te w 90nm? mają mniej
cache L2 i się tak nie kręcą.

Pozdr,
razor