Re: który HDD?

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Mon 20 Apr 2009 - 15:17:29 MET DST

Dnia Mon, 20 Apr 2009 12:18:01 +0200, Tadeusz napisał(a):

> Potrzebuje kupić nowy dysk do domowego kompa.
> Zależy mi na przyzwoitej wydajności i niskim hałasie.
> Zastanawiam się pomiędzy Samsungami z serii F1:
> 640 GB [HD642JJ] 16 MB - 369 zl
> 750GB [HD753LJ] 32MB - 359 zł
> 1TB [HD103UJ] 32MB - 359 zł
> a może
> 500GB [HD502IJ] 16MB - 249 zł
> (ceny porównawczo z komputronika)
> Pojemnościowo nawet ten 500 by mi wystarczył...
>
> Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego większe dyski
> z większą pamięcią podręczną są tańsze niz ten 640 GB???

Byćmoże dlatego, że na 640 GB jest duży popyt. Jest wykonany w prawie
najnowszej 'technologii' 320 GB/talerz (najnowsza to 500 GB/t, ->
energooszczędna seria F2EG 5400 rpm).
Ogólna tendencja (nie reguła): im mniej talerzy, tym tańszy i cichszy; im
więcej GB/talerz tym wydajniejszy.

> Doradzcie który wybrać?

Dla mnie najważniejsza jest cisza. Gdybym miał kupować teraz, poszukałbym
porównania wydajności F1 640 z F2EG 500, który podobno jest najcichszym
samsungiem. A jakbym miał dużo kasy do wydania, to brałbym jakiś szybki SSD
SLC :)

--
GLaF