Re: Wyciszanie - zasilacz

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 18 Apr 2009 - 15:08:38 MET DST

z pisze:
> Wyciszyłem co mogłem ale został jeszcze zasilacz.
> Feel III-400W
> Na pokładzie:
> Pentium E 1,8
> Asus P5B-MX ze zintegrowaną grafą 3 giga ram
> Tuner telewizyjny
> 2 dyski sata
> SB1024
> Czy mogę zmniejszyć obroty wentylatora w tym zasilaczu przy założeniu
> oczywiście, że komp nie będzie max obciążony (poczta, www, TV, mp3) ???

> Przyszło mi do głowy dodać jeszcze wentylator wyciągający z zasilacza-
> warto???
Niezbyt. Po co to samo powietrze traktować 2ma wentylatorami, skoro
jeden wywołuje wystarczający przepływ? Dwa wentylatory najwyżej
zniwelowały by spręż (opór powietrza) w zasilaczu, wymuszając większy
przepływ, niż mógłby wywołać jeden wentylator, ale tobie już ten jeden
wystarcza, więc sensu nie ma.
Jeśli nie masz wentylatora wyciągającego powietrze z _obudowy_ to raczej
warto dołożyć, ale pod warunkiem wycięcia kratki (blachy dziurkowanej)
oraz/lub zamontowanie go na dystansie (by nie był zaraz przy blasze
obudowy), i tutaj najlepiej dać coś "regulowanego temperaturowo" np
arctic fan 2tc albo coś większego (jak tam miejsce pozwoli, im większa
średnica a mniejsze obroty tym lepiej). Wtedy spadnie ogólna temperatura
w obudowie, przez zasilacz będzie przepływało zimniejsze powietrze,
czyli do jego schłodzenia będzie go wystarczało mniej (i wentylator
będzie mógł kręcić się wolniej). W dodatku ten zasilacz (o ile się nie
mylę) to ma jakąś skąpą regulację wentylatora w funkcji temperatury,
więc jeśli go zmieniasz to warto podłączyć zasilanie "tam gdzie był
oryginał"

Tak czy inaczej - dobre (np akasa albo tani arcic) wentylatory duże i
niskoobrotowe (np 600obr) są prawie nie słyszalne (a przynajmniej
prawie-dowolny dysk je zagłusza) pod warunkiem sensownego montażu (tzn
nie wprost na gołą blachę z dziurkami, jak to bywa z tyłu obudowy).
Jeśli chcesz wyciszyć - to może warto wstawić ich więcej, ale bardzo
wolno się kręcące.