Re: Laptopowe HDD i DVD na jednej taśmie?

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Sun 12 Apr 2009 - 18:52:16 MET DST

Użytkownik <kaczor551.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:grt1b7$4l9$1@inews.gazeta.pl...
> Planuję złożyć PCta z HDD 2,5" IDE oraz laptopową nagrywarką DVD.
> Na płycie jest jeden kanał IDE na 2 urządzenia. I teraz pytanie- jak rozwiązać
> problem ustawiania napędów na master/slave, skoro żaden z nich nie ma
> przełączników do tego celu? Czy może też takie urządzenia są fabrycznie na
> cable-select i ze sobą powinny współpracować? HDD to WD1600BEVE, DVD jeszcze
> nie ma żadnego.

jestes pewien ze hdd nie ma? powienienes miec 4 piny na prawo od pina 1 zlacza
ide
czesto nic na nich nie ma (i zazwyczaj oznacza to ustawienie na master)

jezeli nie ma to znaczy (na 99.9%) ze ma cable select
(ztcp tryby byly czasem - ale to chyba tylko w napedach optycznych - ustawiane
softem od producenta, ale to raczej dotyczy starszego sprzetu)

moge zrozumiec cichy i energooszczedny hdd w zwyklym pc, natomiast wsadzanie
nagrywarki slim do stacjonarnego pc wydaje mi sie conajmniej dziwne,
(jest lekko liczac 2x drozsza a zalet jakos nie moge wymyslic, chyba ze
poprostu 'bedziesz mial') no moze poza jakims ciasnym htpc

wiesz ze bedziesz potrzebowal extra przejsciowke slim - ide?

http://codeguys.rpc1.org/utilities.html na samym dole

www.mini-itx.de/datasheet/CD224EB93_HW.pdf strona 6 punkt 9