Uziemienie laptopa, dziwny problem

Autor: Luke <paranid_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 12 Apr 2009 - 01:15:06 MET DST

Witam

Mam problem, z ktorym zetknalem sie pierwszy raz w zyciu. Czytnik linii
papilarnych w laptopie Lenovo R61i. W pewnym momencie zauwazylem, ze
czytnik linni papilarnych nie dziala, kiedy laptop dziala na zasilaniu
bateryjnym. Potem zaczal dzialac, potem nie i tak na zmiane z przewaga,
ze dziala. Ostatnio jednak proporcje sie odwrocily i na zasilaniu
bateryjnym przewaznie nie dziala. Zauwazylem jednak, ze sa sytuacje, ze
bedzie dzialal poprawnie:
-podpiety kabel od LANu
-i tu totalne zaskoczenie dla mnie, jak sie dotknie druga reka laptopa,
gdzies do obudowy to zadziala w 100%, jak tylko przejedzie palcem to
przewaznie nie dziala
-zmniejszenie jasnosci ekranu chocby o o jedna "kreske"

Sam juz nie wiem co o tym myslec. Gdzies cos z pradem, ale ja sie na tym
nie znam. Dziwi mnie to dotkniecie druga reka. Wyglada na to, ze to nie
jest przypadek. Dotkniecie gdziekolwiek do obudowy powoduje, ze czytnik
zadziala za kazdym razem. Z drugiej strony, obudowa jest przeciez z
plastiku. Gdzie tu sens, gdzie logika?