Re: IDE -> AHCI - problem rozwiazany

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Thu 09 Apr 2009 - 11:13:07 MET DST

OMSON pisze:

> A daje sie takie cudo zrobić dla ATI SB600 (pod XP ProSP2)?
>
> Pzdr, OMSON
>
> P.S. MoBo ASRock 4Core1333-FullHD BIOS 1.70

Przy okazji wiosennych porządków w kompie chciałem całkowicie odświeżyć
instalacje OS-a i zmienić układ partycji no i ustawiłem tryb AHCI.
Wspominam o tym, gdyż np na kilku płytach Gigabyte'a (P35/45) nie udało
mi sie ta operacja pomimo spreparowania odpowiedniej dyskietki z
driverami (niby je system przyjmował ale potem krzyczał, że czegoś mu
brak podczas instalacji). Tutaj miałem podobne obawy a jakże pozytywnie
zostałem zaskoczony. :) Zmiana trybu z IDE na AHCI w BIOSie,
zabootowanie z dołączonej płytki producenta i potwierdzenie wykonania
dyskietki z driverami, potem elegancko sterownik został pobrany podczas
instalacji i komputerek chodzi jak złoto. :) Także MoBo dość fajne za
małą kasę (w czym się utwierdzam kolejny raz) :) To tak tytułem refleksji...

A czy komuś udało się to samo na płytach od Gigabyte'a (jestem ciekawy,
bo zwykle polecam płyty tego producenta ludziom, którzy zwracają się do
mnie z prośbą o pomoc przy składaniu komputera). Zastanawiam się czy
przypadkiem czegoś nie robiłem źle (sposób postępowania adekwatny do
mojej płyty z tym, że preparowałem dyskietki spod Windows'a)?

Pzdr, OMSON