dziwne problemy z dyskami

Autor: szerszen <szerszen_at_tlen.pl>
Data: Wed 08 Apr 2009 - 08:37:36 MET DST

witam

pisze bo mam nadzieje ze cos mi podpowiecie

pacjent ma okolo 1,5 roku, plyta asus p5kc, grafika gf 8600gt, procek intel c2d
6300, system xp pro, zaislac 400w, 3 dyski, 2 na sata jeden ide, ostatnio tylko
jeden sata jeden ide

i teraz co sie dzieje, co jaks czas wystepuje awaria, ojawia sie problemami z
odczytywaniem informacji o systemie z dysku, co ciekawsze, problemy dotycza
przewaznie wszystkich dyskow na raz, ostatnim razem nie moglem odczytac
informacji z zadnego dysku, dopiero przelecenie dyskow chekdiskiem i jego
kilkunastogodzinna praca przywrocily dwa z 3 dyskow do stanu normalnosci, na
walke z trzecim nie mialem juz sily

wczoraj znowu awaria, system sobie pracuje, nagle slysze stukniecie glowicy,
system przymula, niby pracuje, ale ostatkiem sil, po restarcie nie wstaje,
twierdzi ze nie ma informacji o systemie, kolejne dwa restarty, zalapuje,
wstaje, kaze mu przy kolejneym restarcie sprawdzic system, niestety na 4 z 5
krokow chekdiska zatrzymuje sie na 0% i stoi, na obu dyskach to samo, czyli po
raz kolejny nie jest to wina jednego dysku tylko cos innego

przez te poltora roku mialem juz takich jazd ze 4-5, ostatnia jakos pod koniec
roku, ma ktos koncepcje o co moze chchodzic, co bruzdzi, bo raczej nie jest to
wina dyskow