Re: Wymiana płyty głównej a instalacja systemu

Autor: Doxent <doxent_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 02 Apr 2009 - 17:39:03 MET DST

Użytkownik "JAA" <no_spam@nie..com> napisał w wiadomości
news:49d48f6f$0$29453$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Hej. Trochę NTG, ale trochę jest to problem sprzętowy :)
>
> Ponieważ wymieniłem już grafę, twarde dyski oraz kartę muzyczną, przyszło
> mi wymienić płytę główną, ram i procek. Mam pytanie: czy Win XP odpali się
> normalnie po wymianie tych komponentów, czy trzeba będzie postawić nowy
> system i formatować dysk?

Jeżeli wymieniasz płytę na platformie tego samego producenta np. intela to
jest duża szansa, że system odpali powykrywa sobie urządzenia i będzie
działać nadal. Natomiast jeżeli producent chipsetu lub/i procesora jest inny
to system zakończy ładowanie na bluescreenie i się zrestartuje. Niestety
czasami reinstalka nie pomaga i trzeba stawiać cały system od nowa. Czasami
pomaga użycie jakiegoś programu zewnętrznego do edycji rejestru i wywalenie
odpowiednich wpisów dotyczących poprzedniego sprzętu i ponowna reinstalka.
Microsoft niestety skopał sprawę wprowadzając XP. Za czasów 98 wystarczyło
wymienić sprzęt, system pomęczył sie trochę wykrywając urządzenia i po
kilkunastu minutach był gotowy do pracy.