BIOS nie widzi p³yty instalacyjnej Win 98 SE

Autor: kazio101 <grz_at_poczta.fm>
Data: Thu 02 Apr 2009 - 15:19:53 MET DST

Mam Win XP i chcê doinstalowac Win 98. Wiem ze powinno byc odwrotnie,
ale jestem sklonny uruchomic pozniej instalke XP z fixmbr i przerobic
plik boot.ini. Moj problem polega na tym, ze komp nie startuje z plyty
instalacyjnej 98. Plyta glowna Asus P5LD2. Uzywalem F8 do zmiany
napedu bootujacego - nie udalo sie. Pozniej w Biosie naped DVD
uczynilem jedynym startowym. Nie pomoglo. Sa komunikaty o nacisnieciu
klawisza, naciskam - nastepny komunikat i tak w kolko. Gdy robie to
samo z plyta instalacyjna XP nie ma problemu, startuje. Program
instalacyjny rusza. Plyta 98 SE jest stara. pomyslalem ze sie zepula
wiec zrobilem kopie. Skoro kopia w Nero zrobila sie bez problemu to
chyba plyta daje sie odczytac? Czy moze byc taka sytuacja ze instalka
98 nie ma jakichs sterow do tej pltyt (mlodszej o kilka lat od Win
98)? Co zrobic? Zalezy mi na 98 bo mam pewne programy pod win 98-95
ktore musze uruchomic dla dziecka. Tryb zgodnosci w XP nie pomaga.