dysk z 2 partycjami - problem

Autor: Jacek <jacekb_at_inetia.pl>
Data: Wed 01 Apr 2009 - 17:11:59 MET DST

Witam!
Dostalem od znajomego do dalszego korzystania dysk Seagate 160 GB ATA.
Wstepne testy pokazaly, ze dysk pracuje bez uwag.
Okazalo sie jednak, że są na nim dwie partycje
1- 149 MB
2- 7,8 MB
Wydawalo mi sie, że nic prostszego jak je polaczyc.
PartitionMagic poinformowal mnie, ze jest to jednak niemozliwe poniewaz na
tych partycjach jest rozna wielkosc klastra.
Okazało się, że na większej to 4096 a na mniejszej to 512.
Sprawdzilem we wlaściwościach, że na tej mniejszej 512 to maksymalna
wielkość klastra.
Czy mozna jakimś obejściem połączyć te dwie partycje, czy dać sobie spokój z
tą małą i używać tylko tej o wielkości 149 GB?
Byłbym wdzięczny za podpowiedzi praktyków.
Pozdrawiam
Jacek