Re: problem z baterią (ThinkPad R61)

Autor: Kot Prezydenta <cicior_at_gazeta.pl>
Data: Wed 01 Apr 2009 - 11:47:51 MET DST

Użytkownik "Maciej Gawinecki" <mgawinecki@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1f3820b7-fb78-4422-a7ca-09e6caf6f67d@w9g2000yqa.googlegroups.com...
>Witam,

>Jestem użytkownikiem Lenovo ThinkPad R61i. Mam znany użytkownikom
>laptopów Lenovo problem z zasilaniem (informacja z Power Manager):
>A battery error has occurred. The battery cannot be
>charged. Replace the battery.

Jesli liczyć wszystkie thinkpady to mialem w rękach 4 sztuki w okresie
ostatnich 5 lat i zaden tego obiawu nie miał, więc chyba nie ejst to znany
uzytkownikom problem. Zgadzam sie też z kolegami że ilość cykli ładowania
twej baterii wskazuje na to że ją poprostu intensywność pracy zajechała.

Ja w swoim R50 kiedyś po 3 latach miałem tych cykli ok 280 i bateria po tych
3 latach pozwalała na pracę z wifi i przygaszonym lekko podswietleniem
przez ok 4 godziny. Teraz meczę nieco bardziej R60, ok 300 cykli przez 1,5
roku i wiem że skracam czas zycia tej baterii.

Na przyszłość oczywiście jeśli to możliwe staraj się nie doładowywać ciagle
baterii -pracuj pełnymi cyklami tj. jak pracujesz na baterii to do momentu
kiedy system da ci znać że masz doładować, każdy cykl ładowania nawet taki
30 minutowy jest liczony