Bad sectory w nowych dyskach

Autor: Przemolo <przemolo_at_gazeta.pl>
Data: Wed 01 Apr 2009 - 10:28:12 MET DST

Kupiłem niedawno nowy dysk SATA2 WD6400AAKS (640GB) z obsługą S.M.A.R.T.
Oglądając zakłądkę Health w programie HD Tune wszystko jest ok - w tym
Rellocated sectors count = 0.

Niestety puszczając benchmark program wywala się po ok 60% wykonanego
testu z komunikatem Read Error.
Chkdsk wykrył mi bad blocki. O czym to świadczy? czy dysk jest
uszkodzony fizycznie?
Zastanawiam się czy przyczyną w/w nie jest to, że nowy dysk dzieliłem na
partycje i formatowałem Partition MAgic'iem (nie wiem na ile jego
formatowanie jest dokładne, bo działa bardzo szybko). Dysk składa się z
4 partycji - pierwsza 20GB FAT32, pozostałe NTFS (W tym ostatnia z tym
niby badblockiem ok. 280GB).