Konfiguracja kompa do foto i grafiki

Autor: SK <meloman93_at_wytnijtowp.pl>
Data: Sun 29 Mar 2009 - 22:04:01 MET DST

Siostra poprosiła mnie abym pomógł jej złożyć kompa do obróbki i
katalogowania zdjęć (ma do uporządkowania kilkadziesiąt tys. rawów)oraz
do składu publikacji, robi jakieś przewodniki foldery itp. nawet po 200
stron.
Do tej pory pracuje tylko w pakiecie Corela na kompie z XP, z prockiem
Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz, jakaś karta grafiki ATI z 1GB ramu
chyba dobra, 2GB DDR i jakimś chyba niezłym monitorze 20" NEC choć już
starawym.
Twierdzi że komp jej nie wyrabia że otwieranie i zapisywanie projektów
corela trwa wieki (dłużej niż wypicie filiżanki kawy:)), przy dużych
powiększeniach fotek zawiesza się, a gotowe prace przychodzące z
drukarni mają inne kolory niż te które widzi na monitorze.

Czy moglibyście polecić jakąś konfigurację kompa, monitora i
oprogramowania która by jej sprostała?

Wydaje mi się że wąskim gardłem jest trochę mało ramu nieskalibrowany
monitor i corel który chyba do robienia tak dużych publikacji nie służy

-Myślałem o jakimś EIZO 24" - tylko który w miarę niedrogi model, tak do
5tys? + kalibrator tylko jaki model?
-Photoshopie i InDesign- gdzie oprogramowanie najtaniej kupić?
-Czy Bridge z pakietu Adobe do katalogwania zdjęć wystarczy czy może
kupić jakiś inny program np. Microsoft Expression Media?
-no i macie jakąś sprawdzoną konfigurację kompa do grafiki? Czy warto
inwestować w nowy komp na procku intela i7 i ddr3 czy tylko dokupić ramu
do starego? A może Mac?