Re: Obudowa HDD /USB/Eth

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 20 Mar 2009 - 14:33:19 MET

Jacek pisze:
> Napisales:
> "Czyli szukasz NAS, który niezależnie może być widziany jako GMS
> na USB. Ciężko będzie :("
>
> Skoro ciezko, to podalem rozwiazanie, ktore moze zadowoli watkotworce.

        No tak, ale równie dobrze można by wskazać peceta jako rozwiązanie -
pewnie byłby tańszy niż to, bo jak na kieszeń na HDD to przydrogawe
rozwiązanie. Gdyby kosztowało max tak do 150-200 zł to sam bym się
zastanowił czy nie kupić, przy założeniu że spełnia wymogi z ostatniego
akapitu posta - o tym niżej. Nie można zapomnieć że skrzynka nie ma HDD,
który trzeba doliczyć do ceny.

> Pobiera o wiele mniej niz PC,

        A ile konkretnie? Bo w opisie nie wiedzę, a po tak "markowym" sprzęcie
trudno szukać specyfikacji. Google odsyła do paru stron, ale
nie widzę poboru mocy, bo maks. prąd pobierany z 12 i 5V nic nie mówi.
A co do pecetów i zużycia prądu. Nie wiadomo ile ten zestaw pobiera +
dolicz sobie standardowe +10-12W na HDD. To ja jako router z
priorytetowaniem ruchu, rozbudowanymi statystykami itp. postawiony stary
zestaw na mobilnym K6-2+ z obniżonym taktowaniem (chłodzony psywnie i
nie grzeje się) pobierający przy typowym obciążeniu ~16W. Wątpię czy ta
skrzynka bierze dużo mniej.
A tak BTW - jak już mówimy o NAS - muszę się zastanowić nad wrzucieniem
do tego konfigu zamiast pfSense FreeNASa: http://www.freenas.org/
Fajna sprawa, tym bardziej że jak widzę po nazwie aktualnego relasu 0.69
twórcy są fanami uniwersum Diuny, co też mi się bardzo podoba :)

> a spelnia wymagania autora.

        Tego jeszcze nie wiemy.

> Co do USB, to sa tam 2 gniazda: jedno z tylu obudowy - do niego podlaczamy
> kompa, zeby dysk z kieszeni byl widoczny w kompie, a drugie z przodu do
> podlaczenie pena.

        Jesteś PEWNY - sprawdzałeś to czy tylko przypuszczasz. Bo niemal
wszystkie tego typu urządzenia z jakimi się spotkałem, tunery PVR, nawet
linuksowe z ethernetem mające gniazdo z tyłu i dla wygody drugie z
przodu dla OBU są sterownikiem hostem i można podłączyć do USB dysk,
pendrive itp. widzany w sieci jako pamięć zewnętrzna, ale po eth jak
typowy NAS.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938