Re: nowości w laptopach?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 28 Mar 2009 - 01:19:13 MET

Kot Prezydenta wrote:
> Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości

> raczej nie pół roku

6mcy na pewno nie. Co prawda pojawiaja sie jakies rodzynki pracujace po
12h, ale przy odpowiednim zarzadzaniu energia etc etc... poza tym cena
daleko wykracza poza srednia dla NB, a to w zasadzie jakis punkt
odniesienia.

> SSD

SSD

> 5 lat ?

Myśle, że szybciej - jak 5 lat temu wyglądał rynek flash ? Teraz
kilkugigowe peny to max kilkadziesiat zl. Przy SSD istotna jest zarowno
technologia pamieci flash (z grubsza - ograniczenie zapisow na jeden
blok) jak i kontroler dysku. Jeszcze trwa przepychanka, coraz to nowe
firmy wypuszczaja SSD na pokaz. Moim zdanie za 5 lat obszar ten juz
bedzie bardzo stabilny, tzn. bedzie kilku producentow, podobne
parametry, tudziez proste metodyki okreslania parametrow dysku.

> Tu akurat 6 miesięcy jest w pełni realne

Ja bym dodal w krotkiej perspektywie czasowej więcej OLED, to wszystko
znaczaco wplywa na zuzycie energii. Procesory, karty graficzne -
szybciej,chlodniej. etc. Wiecej 802.11n (oczywiscie z kompatybilnoscia w
dol - a/b/g) itd...ale to juz dodatki tak jak kilkalat temu byl np
bluetooth.