Re: NVidia GF 8800GT - głośna praca

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 28 Mar 2009 - 00:17:05 MET

Andrzej Kuća pisze:
> Witam, mam nowy komputer (pół roku, zestaw Vobis) z kartą Gigabyte GF 8800GT.
> Niedawno miałem awarię i okazała się potrzebna wymiana karty graficznej (w
> ramach gwarancji oczywiście). Przed awarią komputer pracował stosunkowo głośno
> (myślę, że to właśnie karta), po naprawie pracuje teoretycznie ciszej, ale
> momentami, zwłaszcza przy dłuższej pracy, zaczyna znowu głośniej pracować.
> Słyszałem, że te karty pracują dość głośno, ale czy to normalne? Wiem, że do
> tego dochodzi też wiatrak na procku (Q6600), ale jeszcze do niedawna miałem
> [...]

        A jaki model tej 8800GT? Jak znam Vobis to bardzo możliwe że
referencyjna, płaska "suszarka" - one były dość głośne, zwłaszcza jak
podniesie się temperatura GPU i kontroler zwiększy obroty wentylatora.
W tej chwili chłodzenie CPU i wentylatory są zazwyczaj ciche -
najgłośniejsze są właśnie karty graficzne pod obciążeniem (ciężko
schłodzić ten 1+ mld tranzystorów na ograniczonej przestrzeni dla
chłodzenia grafiki oraz rezonans obudowy od dysków twardych.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938