Re: NVidia GF 8800GT - g³o¶na praca

Autor: Solar <solar91_at_opBEZTEGO.pl>
Data: Fri 27 Mar 2009 - 22:57:33 MET

Andrzej Kuæa pisze:
> Witam, mam nowy komputer (pó³ roku, zestaw Vobis) z kart± Gigabyte GF 8800GT.
> Niedawno mia³em awariê i okaza³a siê potrzebna wymiana karty graficznej (w
> ramach gwarancji oczywi¶cie). Przed awari± komputer pracowa³ stosunkowo g³o¶no
> (my¶lê, ¿e to w³a¶nie karta), po naprawie pracuje teoretycznie ciszej, ale
> momentami, zw³aszcza przy d³u¿szej pracy, zaczyna znowu g³o¶niej pracowaæ.
> S³ysza³em, ¿e te karty pracuj± do¶æ g³o¶no, ale czy to normalne? Wiem, ¿e do
> tego dochodzi te¿ wiatrak na procku (Q6600), ale jeszcze do niedawna mia³em
> [...]

Wentylator na 8800GT jest sterowany czujnikiem temperatury. Gdy ona
wzrasta, wzrastaj± obroty wiatraka, który jest naprawdê g³o¶ny na
wysokich obrotach. Mo¿na spróbowaæ polepszyæ ch³odzenie w obudowie,
zmieniæ wentylator na karcie (np. Silencer) albo... zmieniæ kartê. Je¶li
nie korzystasz z aplikacji 3D, za³o¿yæ jak±¶ z ch³odzeniem pasywnym...

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"Najmniej Boga jest w Ko¶ciele."