Re: Problem z RAM

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 19 Mar 2009 - 18:29:48 MET

FreshH pisze:

> wystepujacych dosc czesto zwiech komputera. Okazalo sie ze przyczyna
> jest RAM. Mam nastepujacy uklad :
>
> Slot_1: 1GB
> Slot_2: 512GB
> Slot_3: 512GB
>
> PO wyjęciu 2x512 komputer pracuje stabilnie z 1GB. Po zaladowaniu na
> Slot_2 i _3 dowolnej pamieci są jaja. Czy to oznacza i czy mozliwe
> jest ze sloty 2 i 3 sa uszkodzone (spalone) a jeden funkcjonuje OK?
> Jeśli tak jest to plyta jak mnienam jest w ty m zakresie uszkodzona i
> nienaprawialna?

        Zakładając że same moduły są sprawne sprawdź który z nich jest
najwolniejszy i zainstaluj go w pierwszym slocie. W sumie nie powinno
być różnicy, ale kilka płyt dziwnie mi się zachowywało, z odmową startu
i pikaniem włącznie, jeśli w pierwszym slocie była szybsza pamięć, a w
kolejnych wolniejsza. Być może ma to związek z uproszczonymi procedurami
detekcji pamięci przez BIOS - pewnie niektóre odczytują parametry pracy
z SPD tylko z pierwszego modułu i jeśli moduły są tego samego typu
(PC3200/2700 itp) ale różnią się nieznacznie charakterystyką opóźnień
(CL itp) wolniejsza pamięć ustawiona wg szybszej przez bios może być już
niestabilna.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938