Re: Smierc peceta ?

Autor: Marcin <unknow_at_unknown.eu>
Data: Mon 23 Mar 2009 - 22:56:35 MET
Message-ID: <gq90ip$pti$1@inews.gazeta.pl>

Witam

Użytkownik " Gil" <gil0@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gq651s$mc8$1@inews.gazeta.pl...

> A tego nie wiesz, że konsola, to okrojona wersja PECeta.
> Skrojona na miarę do gier.

Ale z drugiej strony ile mocy PCta jest marnowane? Wszytskie te posrednie
warstwy miedzy gra(czy innym programem) a sprzetem sprawiaja,
ze program da sie uruchomic na wielu konfiguracjach
ale nie jest zoptymalizowany do zadnej. Kompilacja na jeden
konkretny prcoesor - wspolny mainownik dla obecnie
uzywanego sprzetu. Jezeli ktos pisal kiedys komercyjnie
(albo nawet i hobbistycznie) soft na peceta oraz
na jakis system wbudowany (chodzby MIDlet na telefon)
to pewnie bedzie wiedzial o roznicy w podejsciu.
Na pececie czesto bardziej oplaca sie zostawic soft w takim stanie
jak jest, nic nie poprawiac a uzytkownik niech sobie
dokupi RAMu albo szybszy procesor/szybsza karte,
wymieni CD na DVD (za chwile pewnie DVD na Blue).
W przypadku systemow wbudowanych tak sie nie da.
Albo sie przylozymy i zrobimy soft ktory dziala na
sprzecie jaki jest albo softu sie nie sprzeda. Z drugiej
strony odpadaja problemy z konfiguracjami bo
sprzet jesc scicsle okreslony. Wiec jest z jednej
strony trudniej bo trzeba optymalizowac a z drugiej
latwiej bo mamy skonczona krotka liczbe konfiguracji.
Dlatego nie da sie wprost przelozyc 256 MB konsoli
na 256 MB peceta.
Oczywisacie pecety maja swoje zastosowania,
ale w wielu wypadkach pecet sie
bedzie sprawowal gorzej niz dedykowane
urzadzenie.

Pozdrawiam,
Marcin
Received on Mon Mar 23 23:00:04 2009

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 23 Mar 2009 - 23:51:07 MET