Re: Pendrive 16GB - prośba o poradę...

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 20 Mar 2009 - 23:37:17 MET

Marcin Wasilewski pisze:

> Nie widziałem jeszcze aparatu na microSD, nie mówię, że nie ma, ale
> aparat to nie tylko kompakt wchodzący do torebki.

        A adaptery na pełnowymiarowe i miniSD widziałeś? Jak to ma służyć jako
pendrive to takie czytniki-grzmoty wyeliminowane są z zasady - jeśli coś
obok jest wpięte w USB to taki czytnik będzie niemożliwy do podłączenia.
No chyba że ma nosić ze sobą jeszcze kable albo i hub.
        Najważniejsza sprawa, ważniejsza od wymiarów - szybkość!
Mowa była o SZYBKIM pendrive. Nie pytano o karty do aparatu na wakacje,
a o szybki penndrive. A te karty są po prostu wolne, w szczególności
przy zapisie. A szybkie CF + adapter to już robi się prawie wielkości
małego HDD, poza tym jednak stosunkow mało ludzi zabiera "na wakacje"
(pół)profesjonalną lustrzankę na CF, a nawet jeśli to nie robi
oszczędności na kartach, bo to trochę inny przedział cen.

> Coś się do tych kart microSD uczepił? Myślę, że ich głównym
> zastosowaniem to są komórki i mp3 playery.

        Bo jeśli ma być wygodny w użyciu adapter+karta jako pendrive, to nic
większego niż microSD nie wchodzi w rachubę.

> A ten znowu swoje. Myślałem o kartach CF, a w szczególności o SD,

        To CF czy SD. Bo to zupełnie co innego!

> jest to standard stosowany już chyba we wszystkich nowych aparatach.
> Nawet FUJI i OLYMPUS już się nawróciły.
> Mowiłem o czymś takim:
> <http://www.allegro.pl/item576539699_czytnik_kart_sd_mmc_sdhc_usb_2_0_pendrive.html>
> a w szczególności takim:
> <http://www.allegro.pl/item580569074_sandisk_sdhc_4gb_ultra_ii_15_mb_s_czytnik_24h.html>
> czy też takim:
> <http://www.allegro.pl/item586571751_szybki_profesjonalny_lexar_sdhc_4gb_x133_czytnik.html>

        No i? Jaki to ma związek z szybkimi pendrive? Pezez szybki rozumiem >30
MB/s odczyt, >20 MB/s zapis.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938