Re: Czy monitor moze byc zbyt duzy ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 20 Mar 2009 - 19:31:56 MET

michalek pisze:

> Ciekawe kiedy użytkownicy dadzą wmówić sobie
> przez producentów że monitor ma mieć wielkość 2-3m?

        Że tak z odrobiną ciekawości spytam - przed jakiej wielkości
monitorem i jakiego typu siedzisz stale w domu? Tylko odpowiedz szczerze!

> Nie potrafią konkurować jakością (bo podnoszenie jej
> znacząco podnosi cenę) to konkurują wielkością.
> A klienci łykają.

        Co łykają? Ludzie biorą monitory na jakie ich stać i do czego
potrzebują. Zawsze bawiły mnie wynurzenia tych ludzi piejących nad
PVA/MVA itp. o jakości filmów itp. Wyjaśnijmy sobie jedno - IMHO monitor
komputerowy podłączony do peceta praktycznie nie nadaje się do filmów,
chyba że ma to być niewspółmiernie drogie i składać do tego ODDZIELNY
komputer by w tle nie hałasował wentylator w zasilaczu (pasywny kosztuje
i blisko ~1000 zł), nie wibrował dysk (spójrz na ceny dysków SSD o
rozsądnej pojemności rzędu 64 GB) itp. No i stanowisko robocze zazwyczaj
jest tak urządzone, że nadaje się do pracy, a nie oglądania filmów itp.
Od tego jest wygodna kanapa, pilo, stacjonarny sprzęt audio i wideo oraz
właśnie wielki wyświetlacz - mógłby do 1080p mieć i te wspomniane 2
metry przekątnej, jeśli kogoś stać i ma odpowiednio duże pomieszczenie.
To już byłaby pewna namiastka kina, bo nawet współczesnym 42" jednak
sporo brakuje w odbiorze do warunków dobrego kina.
        A jeśli mówimy o grafikach, to dobre monitory 22-24" kosztują
i 6 kzł + soft graficzny za drugie tyle, albo i więcej. Za to te
pogardzane TNki na szybkich matrycach doskonale nadają się do typowych
zastosowań typu praca z tekstem oraz sporadyczne pogranie w szybkie gry
- u mnie nieśmiertelnie TeamFortess2.

> Ile treści chcecie zmieścić na raz na ekranie?
> Kartka A4 to już mało (17" pivot) teraz juz mieszczą się 2 kartki.
> Ale 4 kartki to byłoby jeszcze lepiej nie? :))

        Nie wiem czy 4 kartki, ale właśnie dziś kląłem na siebie, za to 22" a
nie 24" bo nie mieścił mi się obszar roboczy - odpalone w pionie
3 konsole - jedna do dnet GPU, druga dnet CPU i trzecia do sterowania
i pracy + parametry środowiskowe przez aticonfig w pętli. Na 22" mieści
się 2,5 konsoli przy rozsądnej rozdzielczości i wielkości liter -
brakuje w poziomie tych właśnie ~240 pixeli do typowego FullHD 24".
:P

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938