Re: sage symfonia klucz sprzetowy

Autor: Mark <tajny_at_adres.w.pl>
Data: Fri 20 Mar 2009 - 09:20:12 MET

Dnia Thu, 19 Mar 2009 16:02:27 -0700 (PDT), jezozgierz napisał(a):

> Witam! mam problem z sprzetowym kluczem sieciowym sage symfonii
> (finanse i ksiegowosc), Siec sklada sie z 3 komputerow, bez serwera.
> (2xwinXP i 1 z win98). wyjątki w firewallu dodalem, ale jakby klucza
> nie przekladac to kompy z xp nawzajem nie łacza sie z kluczem (widzi
> go tylko ten, do którego klucz jest fizycznie wpiety), ten z 98 widzi
> klucz zawsze.
> Jesli klucz jest wlaczony do tego z 98, to xp go nie widzą. Przerabiał
> juz ktoś taki problem?

No ja problemu raczej nie mam wszystko dziala.choc Symfonii jako programu
nie lubie - pelna jest niedorobek programistow
Po pierwsze - zakladam ze siec jako taka skonfigurowana jest poprawnie? Ta
sama grupa, i komputery sie wzajemnie widza? Siec oparta o TCP/IP ?
Czasem w takich malych zastosowaniach, z Win98, przydaje sie doinstalowanie
protokolu Netbeui - do XP musisz zrobic to recznie z plytki.
Po drugie - Symfornia zainstalowana poprawnie - tzn na komputerze pelniacym
funkcje "serwera" Symfonni zainstalowana pelna aplikacja, i oprogramowanie
serwera kluczy, na pozostalych symfonia jako stacja robocza, i zainstalowane
oprogramowanie klient srwera kluczy?
Wskazywales mu polozenie serwera kluczy po nazwie czy po adresie IP, bo
takie sa opcje?
Aha - i jak instalujesz stacje robocza? Lokalnie? Lepszym rozwiazaniem jest
zamapowac dysk sieciowy z lokacja na komputerze-bazie i tam instalowac tez
stacje robocze - tylko klient serwera kluczy musisz zainstalowac lokalnie.

U mnie jest tak: Serwer SBS2008 (Symfonia F-K i Kadry i place jako baza) -
komputery Vista i Windows 2008 srv (w domenie) - komputery XP Home (poza
domena, w sieci)
Na kazdym komputerze zamapowany dysk sieciowy z katalogiem symfonii z
serwera, zainstalowana SYmfonia jako stacja robocza *na dysku sieciowym*
(czyli de facto w tym samym miejscu co aplikacja glowna) i na kazdym
komputerze *lokalnie* zainstalowana aplikacja klienta kluczy, ze wskazanym
serwerem SBS po nazwie jako serwerem kluczy.
I dziala bez problemu jesli chodzi o wzajemna widocznosc - licencje na
koncowkach sa pobierane z serwera kluczy

--
Mark