Re: prawidłowy podział dysku

Autor: BUNIEK <NO_mbuniek_SPAM_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 16 Mar 2009 - 20:23:10 MET

> Witam serdecznie
> prosiłbym o informacje jak prawidłowo podzielić dysk, wielkość 250
> giga,sata, system xp prof,
>
> Chce podzielić jedynie na 2 partycje, system ntfs: 1. systemowa 2. pliki
> Chodzi mi dokładniej o informacje ktora partycja ma być podstawowa,
> rozszerzona, dysk logiczny...

Ja przez lata doswiadczen JA wybralem taki podzial:

1. Systemowa dzisaj okol 50 GB (system, i oprogramowanie ktore i tak po
ewentualnym padzie systemu trzeba przeinstalowac) Partycja - Podstawowa

2. Dane (Gry, moje dokumenty, ulubione, mozna przeniesc rownierz pulpit ( ja
nie przenosze ale tez nie trzymam tam zadnych waznych rzeczy), pliki
programu pocztowego, filmy etc. Partycja monze byc rowniez podstawowa, ale
nie ma bledu jak zrobi sie rozszerzana + logiczna, ja stosuje drugie
rozwiazanie.

Co daje nam takie podejscie do tematu. Jak padnie system i nie mamy sie jak
do niego dobrac to odpalamy instalke usuwamy partycje C: zakladamy na nowo i
instalujemy system pozostaje potem przekierowanie Moich dokumentow na D:
podlaczenie bazy z programu pocztowego i instalacja uzywanych programow, nie
musimy sie martwic o dane bo sa na Partycji D:. Dobrym pomyslem jest
posiadac dodatkowy dysk fizyczny nie koniecznie duzy ale przynajmniej taki
ktory pomiesci nasze Dokumenty/foty z wakacji oraz pliki z bazami programu
pocztowego i systematycznie tam zgrywac (XP pro ma wbudowany prosty acz
wystarczajacy ntbackup sam bedzie sie uruchamial o ile bedzie wlaczony
komputer, niektore plyty potrafia np. wlaczyk komputer o danej godzinie
potem plik wsadowy ktory odpali backup a potem wylaczy kompa np. jak
jestemy w pracy). Ten dodatkowy dysk zapewni zabezpeiczenie danych na
wypadek padu dysku.

Stosuje to rozwiazanie od jakiegos czasu i jestem zadowolony , przy czym ja
uzywam 3 dyskow fizcznych system + dane + backup, przy czym 1 pownien byc
szybki ale nie koniecznie duzy (od jakiegoc czasu zastanawiam sie nad kupnem
RAPTORA 36 GB 10.000 obrotow lub SSD jakis dzisiejszy.) 2 duzy, dzisejsze
7200 (tez da szybkie) a 3 wystarczajacy do backupu :).

Buniek