Re: Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 14 Mar 2009 - 10:13:52 MET

Sqeeb pisze:
> I chociaż jeszcze nie testowałem tego, to sądzę że to rozwiązanie jest
> w sam raz dla mnie.
>
> Jedno pytanie - czy to spowalnia pracę? 'To' w sensie szyfrowanie
> danych? Czy dysk/system pracuje jakby tego nie było?

        Na całkiem już leciwym laptopie (ultraportable, a do jego wydajności
powoli zbliżają się netbooki) na PentiumM 738 - Dothan
1,4 GHz spowolnienie jest praktycznie niezauważalne - barierą jest
nie szyfrowanie, a szybkość dysków. Przy pendrive to samo. Na desktopie
nie wiem, bo za bardzo nie widzę większego sensu stosowania - w
odróżnieniu od laptopa czy pendrive szansa zgubienia jest raczej
niewielka, a zabezpieczanie się na wypadek włamania jest już lekką
paranoją. W przypadku desktopa gdzie wchodzą w grę również zadania
związane z obciążeniem CPU w trakcie transferów dyskowych (np: gry,
enkodowanie obszernego materiału wideo itp) trzeba liczyć się z
poświęceniem mocy CPU na szyfrowanie zapisywanych/odczytwanych danych,
ale to nie jest obciążenie ciągłe i raczej rzędu 20-30% na budżetowych
obecnie CPU dwurdzeniowych, przy szybszych i wielordzeniowych lepiej,
bo zadania kryptograficznie ładnie się paralelizują.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938