Re: [hdd] blue screen podczas uruchamiania

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Fri 13 Mar 2009 - 00:53:56 MET

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w
wiadomości news:gpalkn$c8i$1@news.onet.pl...
> przed napisaniem postu sprawdziłem, pamięć jest dobra... a w tych linkach
> wszyscy sugerują wymień pamięć.

No to teraz ja rowniez sie dowiedzialem, ze testowales pamiec :)
Zakladajac to, co napisales ponizej, proponuje jeszcze takie sprawdziany:
- zasilacz - byc moze podlaczenie obu urzadzen przekracza mozliwosci
zasilacza (jesli tak - to i tak w niedlugim czasie czeka cie wymiana)
- sprawdzenie zworek master/slave na obu tasmach - bo jak rozumiem, nie sa
to napedy SATA...

Jesli zworki sa OK, to zrob tak:
- odepnij jedno z urzadzen, uruchom i sprawdz w jakim trybie dziala (PIO,
UDMA) - sprawdzasz to w menedzerze urzadzen, sekcja kontrolerow ATA/ATAPI, u
ciebie bedzie to jako Secondary Channel, tak? - Sprawdz, czy widzisz to jako
urzadzenie nadrzedne, czy podrzedne.
- nastepnie odlacz to i podlacz drugie urzadzenie... jesli oba beda
podrzedne, albo oba nadrzedne - to sytuacja bledna i nalezy wrocic do
zworkologii..
- jesli oba maja rozne tryby transferu (ale poprawne zworki), to chyba da
sie wymusic w BIOSie tryb transferu (chociaz tego nie jestem pewien)...

Aha - tak z mojego doswiadczenia - jesli dysk sluzy ci tylko do wymiany
danych (a nie do bootowania) - lepiej go ustawic jako Slave, a nagrywarke na
Master.

Pozdrawiam
Michal