Re: Zewn?trzny dysk 2.5" czy 3.5"?

Autor: JwZw <jwzw_at_interiaaa.pl>
Data: Thu 12 Mar 2009 - 18:07:15 MET

Użytkownik "Kot Prezydenta" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gp7vd0

> no to proszę sprawdź transfer na tym samym dysku podpiętym bezposrednio do
> kontrolera na plycie i przez przejściowkę USB, najlepiej na komputerze z
> nienajmocniejszym procesorem, bo zakladam że wiesz o tym iż transfer USB
> mocno obciąza procesor ?

Nie rozumiemy sie.
Nikt nie neguje tego, ze transfer na USB jest szybszy od tego, ktory daje
kontroler HDD.
Cała sprawa rozgrywa się wokół tego czy "Wąskim gardłem jest USB"?
Otóż USB z założenia ma taki transfer jaki ma czyli 480Mbps.
I co z tego, skoro żaden interface USB-IDE/SATA nie jest w stanie się do tej
granicy zbliżyć. Dla przykładu różnica tansfer tego samego dysku podpiętego
do portu USB za pomocą międzymordzia NEC-a (NEC uPD720130GC) lub VIA, a tym
co siedzi w kieszeni 337U2 jest rzędu 20-30%. Świadczy to o tym, że prawie
1/3 transferu to sprawa międzymordzia i wąskim gardłem jest interface
USB-IDE/SATA a nie samo USB.