Re: Padnięta płyta?

Autor: Marcin J. <xc-rider_at_wp.pl>
Data: Tue 10 Mar 2009 - 14:28:19 MET

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
news:49ace0ef$1@news.home.net.pl...

> Bardzo prawdopodobne, ze mu się nie spodoba, ale przynajmniej bios
> zobaczysz. Może nawet uda się uruchomić w trybie awaryjnym i w nim
> wywalasz sterowniki od płyty gł i ładujesz do obecnej płyty. Ale to już
> NTG.

Wymieniłem wszystko: proca (Athlon 1.7), płytę (Syntax SV400), zasilacz
(Delta 350W) i kupiłem kartę graficzną (Radek 9600 Pro). Efekt gorszy od
przewidywanego: hardware wydaje się działać prawidłowo ale system nie
uruchamia się wcale, tzn. wchodzi w tryb awaryjny ale wywala stop:
0x0000007B (0xF7A5C528, 0xC0000034, 0x00000000, 0x0000000). Domyślam się, że
chodzi o sterowniki. Jak je usunąć/wymienić? Zanim dojdzie do stopa pyta się
jeszcze o vax347b.sys. Doczytałem, że to plik alcohola - używałem go daaawno
temu i chyba nawet odinstalowałem... anyway to chyba też trzeba wywalić
(ręcznie?). Nie mam płytek do xp choć system jest legalny. Czytałem o
możliwości zrobienia sobie dysku startowego ale co dalej? Załóżmy, że udało
mi się zobaczyć dysk wraz z całą zawartością (są tam trzy konta, w tym jedno
administratora, NTFS) - jak wywalić/zainstalować sterowniki? Jeśli będę w xp
(uruchomionym z tego dysku lub z innego) to pewnie dam sobie radę (na dysku
instalacyjnym jest chyba nawet program naprawczy) ale jeśli to jakiś prompt
(al'a DOS) to nie bardzo wiem co zrobić. Upraszczając: czy da się
wyinstalować sterowniki z takiego dysku z poziomu DOS'a (podobno są takie,
które obsługują NTFS ale...)? Ew. czy można windę xp zmusić do uruchomienia
się w trybie awaryjnym mimo w/w stopa (tak byłoby najprościej)? Dodam, że
drugi komp jaki mam do dyspozycji to laptop z Vistą Home Basic (OEM = brak
dysków).

I dlaczego NTG? Jeśli NTG to gdzie najlepiej zadać powyższe pytania?

--
Pozdrowionka
marcin