Re: [hdd] blue screen podczas uruchamiania

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Mon 09 Mar 2009 - 20:50:13 MET

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w
wiadomości news:gp3qe4$tf8$1@news.onet.pl...
> pytanie z pogranicza, ale bardziej sprzętowe...
>
> mam w komputerze dysk, jak uruchamiam windowsa xp z tego dysku nie ma
> problemów... jak tylko podepnę na drugiej taśmie dysk, podczas
> uruchamiania windowsa pojawia się blue screen... o co może chodzić?
> czy płyta walnięta? reinstalowałem xp, kilka uruchomień z dyskiem
> dodatkowym przeszło, ale teraz znów blue screen... nie mam pomysłu co jest
> nie tak...
> do tego czasem restartuje mi się ten podpięty dysk, możliwe, że płyta?
Ale problem pojawia sie, jak dodajesz drugi dysk, czy jak przepinasz
pierwszy na druga tasme? Bo w sumie troche zamieszane masz w opisie...

Jesli to problem po dopieciu drugiego dysku - to go odlacz i zamiast tego
przelacz pierwszy dysk na drugi kanal... wtedy sprawdz efekty...
Poza tym w windowsie jest podglad zdarzen, ktory wartoby poogladac...
Poza tym przy BSODzie zazwyczaj jest jakis komunikat - numer bledu,
biblioteka, na ktorej sie wywalil system... Daj ludziom szanse, zeby ci
pomogli...
Poza tym - zawsze wartoby na poczatek wykluczyc problemy z dyskiem (SMART,
skanowanie powierzchni) i pamieciami (memtest), a najlepiej - jeszcze
problem z zasilaczem (chwilowa wymiana na inny i sprawdzenie, czy problem w
dalszym ciagu istnieje)...

Pozdrawiam
Michal