Re: IBM T22 a SODIMM 133Mhz

Autor: Tomek Głowacki <t_gl.tnijspam_at_tuteztnij.o2.pl-invalid>
Data: Mon 09 Mar 2009 - 20:36:28 MET

Irokez pisze:

> No niebardzo, jeden bank max 128MB, czyli slot maksymalnie 256MB co daje
> przy 2 slotach max 512MB (2x 256MB)
> Max dla BX to 1GB pamięci przy 4 slotach z pamięciami 256MB dwubankowymi.
>
> Więc albo się przewidziało Tobie, albo to nie był i440BX.

Nie przewidziało. Taki zestaw miałem, jakiś czas temu (3 lata wstecz?)
Wiem, że długo szukałem, ale ruszyło bez problem z tą 256ką, co była w
środku :) Po prostu, były kiedyś na allegro całkiem nieźle dostępne
moduły 512MB które na 100% działały w konfiguracjach, które teoretycznie
nie dopuszczały obsługi takich modułów. No i faktycznie - działało to
dobrze, stabilnie.

T22 wg. CPU-Z ma i440BX/ZX, ZX jest "okrojony", więc w ogóle by
wykluczał powyższą konfigurację. A czy IBM to wkłada jakiś custom-BX, to
nie mam pojęcia....

No, nie istotne. Idą pamięci do mnie, to przetestuję i się przekonam. Co
więcej.. chyba podjadę do znajomego, któremu T22 opchnąłem i sprawdzę,
bo mnie gryzie :)

Pozdr,
Tomek