Re: Energooszczędny PC na serwer i X z KDE.

Autor: <toperek_at_gmail.com>
Data: Sat 07 Mar 2009 - 23:44:33 MET

> Zawsze można kupić netbooka (pewnie nawet taniej wyjdzie niż
> kompletowanie atomowego serwerka po cenach polskich dystryzłodziei) i
> tam stosowana mobilna wersja 945GSE wraz z procesorem w idle schodzą
> poniżej 10W.

co do Atoma to też o tym słyszałem, że nie jest tak różowo. Poza tym
wolałbym, żeby to był w miarę możliwości "normalny" PC a nie jakiś
kadłubek ;-)
A problem mój zaczął się od tego, że zmierzyłem miernikiem moc
pobieraną przez moje pudło z Athlonem 1700+ no i wyszło 140W...
Policzyłem sobie: 140W*24h*30dni=100,8kWh * 0,40zł=40,32zł miesięcznie
za zasilanie takie komputera.
Jeżeli moc pobierana wyniosłaby 75W to robi się z tego 21,60zł
miesięcznie. Różnica moim zdaniem spora.
Dlatego ponieważ i tak chcę zbudować od nowa komputer, pomyślałem, że
zrobię go energooszczędnego.

To tyle celem wyjaśnienia, które powinienem był zamieścić na początku.

Pozdrawiam
Toper