Re: Stara drukarka (HP LJ 6P) drukuje puste strony

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Fri 06 Mar 2009 - 23:33:35 MET

Użytkownik "Piotrne" <piotr23ne@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:gos1eq$41h$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> kupiłem starą drukarkę HP LJ 6P i mam z nią dziwne
> problemy (zainstalowana w Windows 2003, sterownik z XP).
> Najpierw drukowała wszystkie strony wydruku na jednej
> kartce (wyrzucała ją dopiero po całym wydruku).
> Przełączyłem "procesor wydruku" na WinPrint i pomogło
> na chwilę. Potem zaczęła drukować co drugą stronę pustą
> (nie tylko na końcu całego wydruku!) Wielokrotnie
> usuwałem sterownik i instalowałem od nowa, zmieniałem
> tryb "raw" / "raw append ff" / "raw auto ff" (bez
> wpływu na puste kartki między wydrukowanymi). Ale nagle
> [...]

Z jakiego programu robisz wydruki? bo wyglada to na zmiane ustawienia
domyslnego drukarki poza sterownikiem (np. z programu DOSowego). Zmienic
mozna sporo rzeczy, zeby uzyskac podobny efekt (np. domyslna dlugosc strony,
tzw "skip over perforation", zle zdefiniowanie znaku konca linii, czy nawet
drukowanie wlasnego znaku wodnego niedostosowanego do wielkosci papieru)

Drukarka powinna miec mozliwosc wydruku strony konfiguracyjnej (ale
konfiguracja samej drukarki, bez udzialu komputera) - sprawdz tam, jakie
ustawienia sa w tej chwili, a jesli uda ci sie doprowadzic do poprawnego
wydruku - powtorz wydruk ustawien i porownaj.

Jesli to nie pomoze, sprobuj zainstalowac ta drukarke na uniwersalnym
sterowniku HP LaserJet (bez zadnych numerow) - dostepny w wingrozie, dziala
poprawnie w podstawowym zakresie (nie obsluzy ci duplexu czy innych
dupereli, ale wydruk powinien zrobic na kazdym laserjecie).

Ostatecznie mozna tez wydrukowac do pliku i przesledzic zawartosc pliku -
trzeba tylko troche wprawy i wiedzy w temacie PCL/ GL2 / PJL czy tez
PostScripta...

No i nie wspominalem, ze taki efekt moze byc rowniez spowodowany
uszkodzeniem drukarki, ale zazwyczaj drukarka ma wtedy tez inne ciekawe
efekty :)

Pozdrawiam
Michal