Problem z utowrzeniem partycji

Autor: Zjaraniec <zzzekator_at_yahoo.pl>
Data: Fri 06 Mar 2009 - 20:06:56 MET

Witam, prosze o pomoc bo mnie zaraz ten komp do szalu doprowadzi. Problem
polega na tym że miałem do tej pory zainstalowany WinXP i Suse Linux. Dwie
pierwsze partycje mialem w NTFSie, 3 nastepne byly linuxowe. Postanowilem
usunac linuxa, wiec wywalilem partycje linuxowe za pomoca programu partition
magic. Oczywiscie musial przywrocic bootsektor (plyta winxp, fixboot), niby
wszystko jest ok, xp sie uruchamia ale....nie mogę stworzyć partycji na tym
nieprzydzielonym miejscu po linuxie. Partition magic wogole sie nie
uruchamia bo odrazu drze sie "partition table is bad". Za pomoca menedzerza
dysków w XP da się ją stworzyć i sformatowac, ba, nawet można korzystac ale
po restarcie sysetmu partycja znika. Probowalem ja utworzyc za pomoca plyty
od WinXP, tak jakbym instalowal XPeka, jednak gdy klikam "Stworz partycje"
to nic sie nie dzieje. Dziś probowalem bawić się Ranish partition manager,
bootowanym z cd, wyskakuje komunikat coś w stylu "partition overlaped
another partition". Przypuszczam że coś jest skitrane z MBRem, probowalem
juz kilka razy polecenia fixmbr z plyty instalacyjnej XP...nie działa.
Proszę o radę, bo troche mi szkoda kilkunastu GB dysku, wiem że najprościej
byłoby wywalić wszystkie partycje w diabły i zrobić to od nowa ale
instalowanie XPeka od nowa nie wchodzi obecnie w grę.