Re: Jak zainstalowac system na netbooku?

Autor: Kot Prezydenta <cicior_at_gazeta.pl>
Data: Thu 05 Mar 2009 - 17:47:35 MET

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości
news:gooqml$dgl$1@news.interia.pl...

> jasne, tylko ze windows kosztuje 369zł. Co wiecej, to nie Windows tyle
> kosztuje tylko licencja jednostanowiskowa na jeden komputer. mozna
> powiedziec, ze za maks 5 lat, bedzie trzeba kupic następnego windowsa...

Oczywiście, z tą tylko różnicą że w normalnych warunkach różnica miedzy ceną
netbooka asusa z linuxem a windowsem to ok 150 zł.
Wiem bo taki sprzęt sprzedawałem i mówię o oficjalnym kanale dystrybucyjnym.
Oczywiście pozostaje kwestia jak faktycznie sprzedawane jest klientowi
końcowemu.

> Dla wielu ludzi Linuks jest alternatywą nie do przyjęcia, przez zawiłą
> instalacje, niedziałanie gier itp. Tyle ze w przypadku TAKIEGO komputerka
> gry mamy z głowy, instalacja wykonana, a brak potrzeby stosowania
> antywirusa i firewalla napewno usprawni prace systemu. Kolejny problem to
> oprogramowanie potrzebne windowsowi do życia i miejsce na nie - ktoś pytał
> czy mozna rozszerzyć dysk. W linuksie na 90% jest open office ( 150mb)
> firefox, thunderbird, i cotam jeszcze trzeba-nie trzeba tego wgrywać przez
> CD którego niema ani ciagnąć z netu.

To prawda, super proste instalacje linuxa na tego typu maszynkach są w
zupelności wystarczające i kompletne dla usera który potrzebuje dostepu do
poczty, www, bedzie pisał teksty czy bawił sie arkuszami kalkulacyjnymi,
bedzie słuchał muzyki czy oglądał filmy. Niestety trzeba być świadomym
userem.

> JEdnak przyzwyczajenie do windowsa moze kosztować wiecej niż 50% ceny tego
> komputerka, i jeszcze nastrecza poroblemów przy instalacji.

Z tymi problemami to wielka przesada, na wszelkich forach asusowych,
msi_windowych etc pełno jest instrukcji przygotowania pena a jak nie to
zawsze można podpiać zwykły CD przez kabelek usb za 15 zeta i po problemie.
IMO problem nie istnieje.